Thursday, July 30, 2009

Prescription Drugs Used for Increasing Milk Supply


Sepanjang sesi penyusuan saya dengan Zeri yang berlangsung selama setahun 10 bulan, saya mmg tak pernah amik apa² drugs.. kalau tengah drop be it time period ka.. selsema ka.. stress ka.. my usual practice, tambahkan kekerapan pumping.. amik milkmaid tea.. minum jus pegaga.. air mata kucing.. makan betik.. tu je kot? heee.. oh yes, saya ada amik jugak pil kalsium magnesium time period..

Anyways, sekejap tadi, saya dapat berita daripada adik perempuan saya yg sedang gigih menyusukan anak pertamanya yg telahpun genap 6 bulan pada 23/7 tempoh hari.. Beliau telah ditimpa kemalangan yg menyebabkan luka operation caesariannya terbuka or something like that.. kesan medication menyebabkan production susu drop dan pumping session hanya membuahkan hasil setakat dasar botol saja..

Maka doc telah memberikan dia Metoclopramide 10mg.. saya tolong semakkan di internet.. mmg benar drug ini digunapakai untuk meningkatkan production susu.. tapi menurut KellyMom.Com, pilihan yang lebih selamat ialah Domperidone (Motilium).. dia nak cuba beli di farmasi.. ada la kot?

Untuk kawan² yg pernah guna, be it motilium ataupun er, metoclopramide, boleh share tak side effect, jika ada?

Thanks in advance :)
blog comments powered by Disqus