Thursday, December 25, 2008

Gadget For Breastfeeding

Recently, a friend of mine asked me via email..

"Kau still breastfeed your 3rd son right?" and yada yada yada..

the intention of the email was, utk bertanya tentang barang2 yg perlu ada bg seorang working mom utk fully breastfeed anaknya..

I was flattered.. well, although aku dah 17 bulan menyusukan Zeri, aku still rasa far-from-perfect utk guide orang lain.. kah kah kah..

aku mmg dah ada Avent ISIS sejak awal 2005 kalau tak silap (nanti refer balik la email yg aku order tu :P) dengan hasrat nak susukan Arif once dia lahir.. hell no, zero knowledge. determination takde. I failed. Enough said.

When I was pregnant with Zeri, aku bertekad takmo gagal lagi.. so, mmg banyak la menimba ilmu kat susuibu.com.. tanya kawan2 (you know who you are.. hanya ALLAH yg dapat membalas).. barang apa yg aku prepare?

  1. cooler bag
  2. ice packs
  3. botol susu
  4. playtex liner

2 minggu nak keje, aku belajar gunakan playtex liner :P then, bila Zeri umur berapa bulan ntah.. my other half belikan sterilizer.. b4 that dok pakat rendam dalam air panas je..

and sejak aku tukar keje kat Jalan P Ramlee, my other half belikan pulak backpack MLO tu..

overall costs as of now, RM30.916/mth.. yg sterilizer aku tak masukkan, sbb kalau org tak breastfeed pun, still kena steril, right?

tak banyak pun gadgetnya.. aku ada apa yg perlu sahaja.. tapi kalau yg jenis busy, aku suggest spectra 3 tu la.. walaupun aku sendiri tak guna.. kah kah kah.. and my one and only sister dah pun ada utk persediaan dia nak bersalin bulan January nanti.. doakan dia ye..

OK laa.. nak masak lunch :P hari cuti pun gedik nak blog!
blog comments powered by Disqus